TINCHLIK – XOTIRJAMLIK VA SALOMATLIK NEMATI
Hammamizga yaxshi malumki tinchlik va xotirjamlik Alloh taoloning eng buyuk nematlaridan biridir. Shu bois ham Hazrati Payg‘ambarimiz alayhissalom hadislariing birida tinchlik-xotirjamlik eng ulug‘ nemat ekanini takidlab, shunday deganlar, “Ikki nemat borki, ko‘pchilik insonlar uning qadriga yetmaydilar. U- xatirjamlik va sihat-salomatlik” dir. (Imom Buxoriy rivoyati).
Soxta salafiylardan biz doimo ogoh va xushyor bo‘lishimiz kerak
Bugungi salafiylar o‘zlarini go‘yo avvalgi “salaflar”ga ergashayotganini da'vo qilishmoqda. Aslida haqiqiy solih salaflar davridan keyin yashagan musulmonlarga “salaf” yoki “salafiylar” deb nisbat berish mantiqan to‘g‘ri emas.
Soxta salafiylarning ijtimoiy xavf-xatarlari juda ko‘p bo‘lib, bu xavf-xatarlar quyidagilardir.
Ayniqsa yoshlarni turli botil g‘oyalar bilan o‘z qarmog‘iga ildirib, ularni safiga qo‘shib olish.
Ustozlarni xotirlab
Alloh taolo barcha yaratgan mavjudotlari ichida inson zotini aziz va mukarram qilganini bayon qilib shunday dedi: “Darxaqiqat, (Biz) Odam farzandlarini (aziz va) mukarram qildik” (“Isro” surasi, 70-oyat).
Sahobiya ayollar hayoti qomusi
Bismillahir rohmanir rohim.
Payg‘ambarimiz sollalohu alayhi vasallamga zamondosh bo‘lgan, u zotni ko‘rgan yoki suhbatdosh bo‘lgan va hamrohlik qilish baxtiga muyassar bo‘lgan sahobalar qatorida, qanchalab sahobiya ayollar bo‘lgani, ma'lum va mashhur.
Ayollar ruju' qo‘ygan bid'at-xurofotlar
Folbinlik – g‘aybni bilish da'vosidagi kimsalarning mashg‘uloti. Kohinlik, arroflik kabi nomlari mavjud.
Kohinlik – kelajakda bo‘ladigan narsalar haqida xabar beraman deydi, unga bu xabarlarni jinlar yetkazishini da'vo qiladi.
A'rroflik – turli ishlarning boshlanish sabablari hamda o‘g‘irlangan narsalarni, uni kim o‘g‘irlaganini yoki qayerda ekanini bilishini da'vo qiluvchi kishi.
Muloyimlik go‘zal xulq namunasidir!
Alloh taola qaysi bir bandasiga, qaysi bir oilaga yaxshilikni iroda qilsa, ularga muloyimlik hislatini berib qo‘yadi. Kishi o‘ziga yaxshilik yetishini umid qilsa doimo Allohdan muloyimlikni so‘rab yursin.
Jarir ibn Abdulloh roziyallohu anhudan rivoyat qilingan hadisi sharifda «Nabiy sollallohu alayhi vasallam: «Kim muloyimlikdan mahrum bo‘lsa, yaxshilikdan mahrum bo‘libdi», deb marhamat qilgan.
Meni kechiring ota... (Bo‘lgan voqea asosida)
Yozning issiq kunlari edi, do‘stim bilan anhor yonida suhbatlashib o‘tirar edik. Do‘stim to‘satdan gap boshladi, bilasanmi otam meni yomon ko‘radi. Yoshim yigirmadan oshgan bo‘lsa ham hali ham meni urishaveradi, ishimdan kam topaveradi. To‘g‘risini aytsam uyga ham borgim kelmay qolgan.
Haqiqatdan do‘stimni otasi anchagina jiddiy, kam gap viqorli kishi edi, shu bilan birga o‘ziga to‘q oila boshlig‘i, amaldor kishi edi. Shu suhbatimizdan o‘n kun o‘tib do‘stim qo‘shnisi g‘allasiga o‘g‘irlikga tushadi.
Ta'lim-tarbiya borasida Alloma Mullo Ramazon Butiyning tutgan yo‘li
Alloma Mullo Ramazon Butiy aytadi: Otam rahmatli bola birinchi bor so‘zlashga urina boshlaganida unga ismi jalolani (Alloh lafzini) o‘rgatishni, to‘liq bir jumlani aytishga kuchi yetganida shahodat kalimasini ta'lim berishni muhim deb bilar edi.
Ulg‘ayib, ishlarni idrok etishga va ularni eslab qolishga aqli tayyor bo‘lganida olamning haqiqatini va uning eng muhim ishlarini ya'ni, bu olamni boshqarib uni idora qilib turguvchi ilohi bor ekani va insonlarning barchasi Allohning qo‘l ostidagi bandalari ekanini bildirish lozim bo‘ladi.
Tasavvufda adashmang!
Tasavvuf, so‘fiylik – islomda insonni ruhiy va axloqiy jihatdan komillik sari yo‘llovchi ta'limot. Tasavvuf so‘zining o‘zagi va mazmuni haqida olimlar turli fikr va taxminlar bildirishgan. Ular ichida Ibn Xaldunning fikri to‘g‘riroq deb e'tirof etilgan. U “Muqaddima” asarida: “Tasavvuf “suf” ya'ni “jun”, “po‘stin” so‘zidan olingan bo‘lishi kerak, zero qadimdan tarkidunyo qilgan zohidlar jundan to‘qilgan kiyim yoki po‘stin kiyib yurishni odat qilganlar va bu bilan ular bashang kiyinib yuruvchi ahli dunyolardan farqli hayot tarzini o‘zlarida namoyon etganlar,” deydi. Tasavvuf va so‘fiy so‘zlari IX asrning boshlarida yashagan Abu Hoshim So‘fiydan boshlab joriy etilgan. Undan oldingi davrlarda bu atama o‘rnida zuhd,zohidlik, tarkidunyochilik, taqvodorlik, parhezkorlik kabi so‘zlar ishlatilgan.
Xavorijiylar terrorchilik harakati jamoasi
VII asrning ikkinchi yarmida asosiy sunniylik yo‘nalishidan ajralib, xorijiylik, shialik, murji'iylik va mo‘taziliylik vujudga keldi. O‘z navbatida ularning har biri ko‘plab guruhlar va firqalarga bo‘linib ketdi. Ular o‘rtasidagi aqidaviy ixtiloflar albatta musulmon ummatining ma'naviy hayotiga ta'sir ko‘rsatdi.
		
																				
				
				
				
				
				
				
				
				
				
				


















