Долзарб мавзу

Mutaassiblikning mohiyati va ofatlari haqida

Bag‘rikenglik an'analari qanchalik qadimiy ildizlarga ega bo‘lsa, toqatsizlik va murosasizlik bilan bog‘liq qarashlar va harakatlarning ildizlari ham shunchalik qadimiydir. Mutaassiblik (fanatizm – fransuzcha «ibodat») uning keng tarqalgan ko‘rinishlaridan biridir.

Mashhur tilshunos Ibn Manzur: “Taassub” so‘zi “asabiyat”dan olingan. “Asabiyat” boshqalarni o‘zining ota tomonidan qarindoshlariga yordam berishga chaqirish ma'nosini anglatadi. Bir guruhga nisbatan taassub qilish degani o‘sha guruh yordami uchun jamlanish ma'nosini anglatadi, deb yozadi.

 

Milliy libos – millatimizga hurmatdir!

Tarixdan ma'lumki, johiliyat davrida ayollar barcha insoniy xuquqlardan mahrum edilar. Ularga nihoyatda past nazar bilan qaralardi. Hatto ahvol shu darajaga borib yetgandiki, ba'zi arab qabilalarida qiz farzand tug‘ilishidan johil otalar nomus qilib, qizlarini tiriklay qaro yerga ko‘mib yuborardi. Islom dini bunday mudhish odatlarga barham berdi, nainki komil, ezgu qalblarning, balki katta-kichik har bir insonning irqi, millati va e'tiqodidan qat'iy nazar, o‘zgalar tarafidan tahqirlanishi, xo‘rlanishi va xorlanishiga aslo yo‘l qo‘ymaydi. Ayniqsa, ayol zotini doimo ulug‘lab, avaylab-asrash harakatida bo‘ladi.

 

QO‘SHNICHILIK HAQLARI

Islom shariatida qo‘ni – qo‘shnichilik munosabatlariga jiddiy ahamiyat berilgani va jamiyat tinchligi, barqarorligi va farovonligi yo‘lida muhim ahamiyat kasb etishi alohida ta'kidlanadi. Qur'oni karim oyatlarida va hadisi shariflarda chiroyli qo‘shnichilik odoblari ular o‘rtasidagi insoniy muomalalar haqida batafsil aytilgan. Jumladan, “Niso” surasining 36-oyatida “…Allohga ibodat qilingizlar va Unga hech narsani sherik qilmangizlar! Ota-onalarga esa yaxshilik qilingizlar! Shuningdek, qarindoshlar, yetimlar, miskinlar, qarindosh qo‘shniyu, begona qo‘shni, yoningizdagi hamrohingiz, yo‘lovchi (musofir)ga va qo‘l ostingizdagi (qaram)larga ham yaxshilik qiling! Albatta, Alloh kibrli va maqtanchoq kishilarni sevmaydi”.

 

Agar ogohsan sen – shoxsan sen. Agar shoxsan sen – ogohsan sen! - Ibrohimjon Inomov

«Agar ogohsan sen – shoxsan sen.

 Agar shoxsan sen – ogohsan sen!»

 QADRLI va TABARRUK  XOJIBOBO va XOJIONALAR!

MUHTARAM  XOJIAKALAR!

AZIZ va QIMMATLI  MEHRIBEPOYON  OTALAR!

HURMATLI va MUNIS  MEHRIDARYO  ONALAR!

Bugungi yurtimizni tinchligida SIZLARNING ham xizmatlaringiz BEQIYOS KATTA!

SIZLARNING o‘z oilangiz tarbiyasidagi mashaqqatli va sharafli, og‘ir va savobli, sermahsul va olijanob faoliyatlaringiz har qanday tahsinu mukofotlarga loyiq va munosib!!!

 

Islomda ayollarga bo‘lgan munosabat

Islom dini birinchi bo‘lib ayol kishi ham xuddi erkak kashidek, to‘laqonli inson ekanini e'lon qildi. Bu ma'no qur'oni Karimning bir qancha oyatlarida qayta-qayta bayon etildi.

Allox ta'lo Niso surasida shunday deb marhamat qiladi. Ey odamlar! Sizlarni bir jondan yaratgan va undan uning juftini yaratib, ikkovlaridan ko‘plab erkagu ayollar taratgan Rabbingizdan qo‘rqinglar. (1-oyat) 

Demak, odamiylikda va insoniylikda erkak va ayol teng erkakning ayoldan ustunligi yo‘q.

Rosululloh sallollohu alayhi vassallam ayollar ham erkaklar kabi inson ekanini elon qildilar.

 

Ayol – xalqimizning toji, borligimizning oynasi, millatimizning tarbiyachisidir.

Ayol – xalqimizning toji, borligimizning oynasi, millatimizning tarbiyachisidir. Chunki biz ayollar kelajagimiz nihollari unib o‘sishiga tarbiya topishiga sababchi bulamiz. Darhaqiqat dinimizda har insonning xoh erkak bulsin, xoh ayol bo‘lsin jamiyatimizda o‘ziga yarasha o‘rni va albatta hurmati bor.

 

Chaqimchi jannatga kirmaydi!

Axloq insonni tavsiflovchi eng ajoyib narsalardan biridir. U barcha vaziyatlarda bir xil suratda namoyon bo‘ladigan, insonning ichki qiyofasi va tabiatidir. Musulmon olimlar axloqni shaxsning muomalasidagi xatti-harakatlarini tartibga soluvchi tamoyillar, qadriyatlar va kelishilgan me'yorlar yig‘indisi deb ta'riflagan. U jamiyatdagi hamjihatlik rishtalarini saqlab qolish uchun shaxsning boshqalar bilan munosabatini tartibga soladi. Axloqsizlik bo‘lsa, nafaqat yakka shaxsning hayotini barbod qiladi, balki jamiyat a'zolariga ta'sir qiladi. Ijtimoiy birlikni buzadigan shunday illatlardan biri chaqimchilikdir.

 

Xudkush terrorchilar: ular kimlar?

Terrorning zamonaviy tarixiga nazar tashlasak, o‘zini o‘zi o‘ldirish, ya'ni xudkushlik yangi hodisa bo‘lib, u 80 yillarda Livanda paydo bo‘ldi va u yerdan butun dunyoga tarqaldi.

Ammo faqat diniy aqidaparast oqimlargina odamlarni xudkushlikka undaydi, deb o‘ylamaslik kerak, marksist millatchilar ham bu taktikadan foydalanganlar. Ular, birinchi navbatda, mustamlakachi davlatlar tomonidan bosib olingan boshqa mamlakatlarda to‘palon chiqarib, o‘sha yerdagi muammolarga o‘z e'tiborlarini qaratganlar. Keyinchalik marksistlar o‘z faoliyatlarini katta shaharlarga ko‘chirishdi. Keng infratuzilmaga ega zamonaviy poytaxtlar kichik xarajat evaziga katta vahima va vayronagarchilik uchun oson nishonga aylandi.

 

Bilasizmi?

Masjidul-Harom (Makka) hududida birinchi o‘rnashgan odam ayol kishi bo‘lgan. U Hojar onamizdir!

Rosululloh sollallohu alayhi va sallamga birinchi bo‘lib iymon keltirgan ham ayol kishi edi. U Xadicha onamizdir!

Allohning yo‘lida birinchi bo‘lib ayol kishining qoni to‘kilgan. U Ammor ibn Yosirning onasi Sumayya roziyallohu anho edi.

Alloh subhanahu va ta'olo Qur'onda asosiy hukmlari ayollarga bag‘ishlangan va ularning nomi bilan atalgan "Niso" ("Ayollar") surasini nozil qildi. Bu sura uzunligi bo‘yicha Qur'onda uchinchi o‘rinda turadi.

 

SHOM namozining kayfiyati va odoblari

Qozilardan biri bir yosh yigitni masjidda zuhd haqida gapirayotganini eshitibdi va shogirdlariga:
"Qani bu yigitni oldiga borib savol so‘raylikchi, agar bizga javob bera olsa u bilan birga o‘tiramiz", dedi.
So‘ngra ular masjidga kirib:

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing