Ixtlofning xaromligi
Allox taolo «Anfol» surasida mo‘min musulmonlarga xitob qilib: “Alloxga va Uning Rasuliga itoat qiling. O‘zaro nizo qilmang, u holda tushkunlikka uchraysiz va kuch quvvatingiz ketadi. Va sabr qiling. Albatta Allox sabr qiluvchilar bilandir”, degan (46-oyat).
Musulmonlar Allox taologa va Uning Rasuli Muxammad sallalloxu alayxi vasallamga qanchalik itoatda bo‘lsalar, muvaffaqiyatlari xam shunchalik ko‘p bo‘laviradi. Jumladan, musulmonlar o‘zaro nizo va ixtilof qilmaslikda xam Allox taologa va Uning Rasuliga itoatda bo‘lishlari xam ko‘pgina muvaffaqiyatlarning omillaridandir.
TUSHKUNLIKNI TARK QIL!
Tobe'inlar sayyidi Ato ibn Abi Raboh rahimahulloh qop-qora, g‘ilay, cho‘loq, burni Misr loviyasi kabi puchuq kishi edi. Keyinchalik ko‘zi ko‘r bo‘lib qoldi. U haqida Ibrohim Harbiy shunday deydi:
"Ato Makkalik bir ayolning quli edi. Uning burni Misr loviyasiga o‘xshar edi".
Shuncha nuqsoni bo‘la turib uni nima ishlar qildi deb o‘ylaysiz?!
U sinib qoldimi? Bu mashaqqatlardan qutilish uchun zor-zor yig‘ladimi?
Umr juda qisqa
Bir kuni Nuh alayhissalom yig‘layotgan bir ayolni ko‘rdilar va undan nima uchun yig‘layotgani haqida so‘radilar.
Ayol: - Yovaylato, yoshgina o‘g‘ilchamdan ayrilib qoldim, u hali juda ham murg‘akkina, norasida edi, shuning alamiga chidolmay yig‘layapman, deb javob berdi.
Nuh alayhissalom: - O‘g‘lingni yoshi nechada edi?- deb so‘radilar.
Ayol: - Endigina 300 (uch yuz) yoshga to‘lgan edi, - dedi.
Qaytar dunyo
Bismillahir rohmanir rohim.
O‘z otinoyilik faoliyatimdan kelib chiqib bir voqeani siz azizlarga aytib bermoqchiman.
Bir onaxon, "yoz bolam, men bir zamonlarda bo‘lgan hayotimni aytib beray" deb o‘zlari taklif etdilar.
~Cholim bilan sakkiz bolali bo‘lib tinchgina yashab o‘tdik.
Lekin bobong rahmatlini bitta xato aytib qo‘ygan gaplari,qaytar dunyo bo‘lib keldida, u bechorani bu dunyodan olib ketdi.
Boboyim biroz o‘jar, kolxozda suvchi, g‘o‘zalarni sug‘orish pallada uydan sahar ketib juda kech kelar edilar.
Agar bir achchiqlari chiqsa hech kim u kishini to‘xtata olmas edi.
Qo‘shni brigadda G‘ani degan oyog‘i oqsoq suvchi bola bor edi.
KALOM ILMINI O‘RGANISH HUKMI
«Ammo, bu ilmning hukmiga kelsak, farzi kifoyadir. Bunga Imomi A'zam roziyallohu anhu ishora qilganlar. Quyida u zotning gaplarini keltiramiz. Shuningdek, Imomul Haromayn, Haliymiy, Bayhaqiy, G‘azzoliy, Rofe'iy, Yofi'iy, Navaviy, Ibn Asokir, Tiybiy, Mahalliy va Haytamiy kabi ulamolar ham (bu ilmning farzi kifoya ekanini) ochiq-oydin bayon qilishgan. «Multaqot» va «Tatarxoniya» asarlarida ham shunday zikr qilingan.
Agar Allohga boshqa ehtiyojingiz bo‘lmasa
Mahmud G‘aznaviy Islomni yoyish uchun Hindistonga 18 marta safar qilgan. Shu safarlarning birida qo‘shin shiddatli qarshilikka duch keldi. Bu og‘ir holdan qutulish uchun sulton Allohga shunday niyoz etdi: «Ey robbim, sen yordam beruvchisan, bizlarga yordam ber. Agar ushbu jangda g‘olib chiqsam, qo‘lga kiritgan o‘ljamning hammasini faqirlarga tarqataman».
E'TIQOD VA AXLOQ
Abu Salama roziyollohu anhu Madinaga hijrat qilishga ahd qildi. Xotini Ummu Salama bilan o‘g‘li Salamani bitta tuyaga, o‘zi bitta tuyaga minib yo‘lga chiqdi. Makkadan endi chiqqan paytida Ummu Salamaning qavmi Bani Maxzumdan kishilar kelib: "O‘zing ketaver, ammo xotiningni ketgani qo‘ymaymiz", deb xotini bilan bolasini olib ketishdi. Abu Salama roziyollohu anhu noiloj o‘zi Madinaga ketdi. Ustiga-ustak Abu Salamaning qavmi xotinining urug‘i bo‘lmish Bani Maxzum qabilasiga kelib: "Salama bizning farzandimiz", deb Ummu Salamadan bolani tortib olib o‘zlari bilan olib ketishdi. Onaizor ham eridan, ham bolasidan ajralib bo‘zlab qoldi. Bir yil ana shunday holda o‘tdi.
Soxta salafiylar Kur'on tilovatini O‘tganlar ruhiga bag‘ishlash joiz emas deb biladilar.
Islom dinidagi inson vafot etgandan so‘ng uni xotirlash, ortidan xayrli duolar qilish, qilingan yaxshiliklarning savobini bag‘ishlash kabi go‘zal ko‘rsatmalar uning insoniyligi, yaxshilik va ezgulik dini ekanidan nishonadir. Qur'oni karimda musulmonlar o‘z o‘tmishdoshlarini xotirlab, xaqlariga mag‘firat so‘rab duoda bo‘ladigan ummat, deya ta'riflangan.
“Tahoviy aqidasi” kitobida quyidagilar aytiladi: “Tiriklarning duo va sadaqalarida mayyitlar uchun foyda bordir”. Ya'ni, bandaning tiriklik chog‘ida oxirati uchun qilgan ishlari o‘lgandan keyin o‘ziga manfaat yetishiga sabab bo‘ladi. Bunga misol “Kishi o‘lsa uning amali to‘xtaydi, faqat uch narsadan boshqa…” ma'nosidagi hadis.
Alloh xohlagan joyda
Toriq ibn Shihobdan rivoyat qilinadi:
“Bir yahudiy Hazrati Umardan, roziyallohu anhu, so‘radi:
— Qur'onda: «Jannatning kengligi osmonlar va yer barobarida...» (Oli-Imron, 133, mazmuni) deyilgan. Xo‘sh, aytingchi, unda do‘zax qayerda bo‘ladi?
“Kitob as-savod al-a'zam” katta jamo
“Kitob as-savod al-a'zam” katta jamoa – ahli sunna val jamoa e'tiqodiga oid kitob bo‘lib, mashhur olim Hakim Samarqandiy tomonidan yozilgan.
Asar arab tilida yozilgan bo‘lib, unda ahli sunna val jamoa e'tiqodiga doir oltmishdan ziyod aqidaviy masalalar bayon etilgan.
Ushbu masalalar ahli sunnaning belgisi ekani, ularga ishonmaganlar esa ahli sunnadan emasligi ta'kidlangan.
Nur-Sulton shahridan maxsus xabar: Muftiy Nuriddin domla hazratlari xalqaro anjumanda qatnashish uchun yetib keldilar
2021 yil 25 noyabr kuni O‘zbekiston musulmonlari idorasi raisi, muftiy Nuriddin domla hazratlari Qozog‘istonda o‘tkaziladigan “Mustaqil Qozog‘iston va Islom qadriyatlari” nomli xalqaro ilmiy-amaliy konferensiyada ishtirok etish uchun Nur-Sulton shahriga yetib keldilar. Muftiy hazratlarini Qozog‘iston muftiysi noibi Sansizbay domla Qurbonov, Chimkent bosh imom-xatibi Bakdaulet domla Abdirahmanov, Chimkent noib imomi Bekaidar Kimbatovlar kutib olishdi.
FRIQALANISHNING HAROMLIGI
O‘tgan samoviy dinlarga e'tiqod qiluvchi din vakillari orasida firqaga bo‘linishlar bo‘lgan.Shuningdek, eng so‘nggi din bo‘lgan muqaddas islom diniga e'tiqod qiluvchi mo‘min-musulmonlar orasida ham firqalarga bo‘linishlik, bir-birlaridan ajralib chiqishliklar bo‘ldi va hali hanuz davom etib kelmoqda. Aslida tafriqaga ajralishlik Allohning hohish irodasiga, uning Rasulining hohishiga qarshi bo‘lishlik nuqtai nazaridan harom hisoblanadi. Va sunnatga va jamoatga ergashamiz nodir va xilof narsalardan va tafriqadan chetda bo‘lamiz.




















