Maqolalar

Sahobalar ham musobaqalashar edilar

Salama ibn al-Akva’ roziyallohu anhu rivoyat qiladilar: "Biz yo‘lda yurib borar edik. Ancoriylardan musobaqada hech yengilmagan bir kishi: "Madinagacha musobaqalashuvchi bormi? Qani kim musobaqa qila oladi?" deya boshladi. "Hurmatli kishini hurmat, sharaflining sharafini rioya qilmaysanmi?" dedim. "Faqat Rasululloh sollalohu alayhi vasallamni", dedi. "Ey Allohni rasuli, ota-onam sizga fido bo‘lsin! Qo‘yib bering, shu odam bilan musobaqalashay", dedim. "Xohishing bo‘lsa, mayli", dedilar u zot. Madinaga undan o‘zib yetib bordim" (Muslim va Ahmad rivoyati).

 

UYDAN QOCHISH

To‘rt yarim yoshdagi o‘g‘limizning sho‘xliklari uchun unga ko‘p tanbeh berardik. Bir kuni unga tanbehlarimiz kor qilmagach, erim chidolmasdan burchakda oyoqda turish jazosini berdi. O‘g‘lim indamay qabul qildi.

 

"Shayx ul-islom" qanday unvon

«Marg‘ilon allomalari» kitobining birinchi silsilasida xalqimiz orasida tilga o‘rnashib qolgan, biroq ko‘pchilik asosli ma’lumotga ega bo‘lmagan «shayx ul-islom» rutbasi haqida jumladan shunday deyiladi:

 

Qizg‘anchiqlik oqibati (zarbulertak)

Bir kuni It sheriklari bilan talashib kattakon suyak olib qochibdi. Suv ustidagi yakka cho‘pdan o‘tayotsa, suvda boshqa bir It og‘zida katta suyak tishlab, ko‘zlarini olaytirib Itga tikilib turgan emish.

 

QO‘RQINCHLI XABARLAR

Telefon endi ommalashayotgan paytlar bir video ko‘rgandim. Ochig‘i, vahshiylik mavzusi bo‘lgan filmlarni tomosha qilganman, ammo bu darajada ta’sirlanmagandim. O‘sha videoda bir niqobli odam "asir"ni shafqatsizlarcha qatl etadi(!)

 

Abu Ubayda ibn al-Jarroh

“Har bir ummatning ishonchlisi bor.

 

Bilmaganimizni ahli ilmdan so‘raylik!

«Albatta, Allohdan bandalari ichidan faqat olimlarigina qo‘rqarlar». (Fotir, 28)

 

Abu Mansur al-Motrudiy

Imom Abu Mansur al-Motrudiy ahli sunna val jamoa e’tiqod qiladigan ikki yirik maktab imomining biri, Hanafiy mazhabidagilarning aqida masalasida murojaat qiladigan Motrudiya madrasasining imomi. To‘liq nomi Abu Mansur Muhammad ibn Muhammad ibn Mahmud al-Hanafiy al-Moturidiy as-Samarqandiydir. Uning nomi daryoning yonidagi “Moturid” qishlog‘iga nisbat berilgan. U zotning tavallud topgan yili tarixda zikr qilinmagan, lekin aytish mumkinki allomaning tavallud topgan zamonasi Abbosiylar xalifaligi davriga to‘g‘ri keladi. Abu Mansur al-Moturidiy dastlabki ta’limni shu qishloqda olib, keyinchalik Movarounnahrning o‘sha davrdagi diniy va ma’rifiy markazi bo‘lgan Samarqandda davom ettiradi.

 

Rasulullohning ﷺ fayzli uylari

Rasululloh sollallohu alayhi vasallam o‘z qo‘llari ila, sahobalar bilan birga tuya cho‘kkan joyda masjidlarini bino etib, muborak uylarini qura boshladilar. Onalarimiz yer yuzidagi eng ulug‘ zot bilan birga oila qurib yashayotganlarini juda yaxshi bilishardi. Ularning uylarida insoniyatga qiyomatgacha ikki dunyo saodatini ko‘rsatib beruvchi ilohiy dastur-Qur’oni Karimning oyatlari nozil bo‘lib turar edi. Ular yashab turgan uy oddiy uy emas, Payg‘ambarimiz sollallohu alayhi vasallamning sunnatlari joriy etilib, hadislari so‘zlanib turadigan fayzli uy edi. Alloh taalo aytadi:

 

Rasulullohning xulqlari Qur’on edi

Din nasihatdur chiroyli muomalada dindandur. Insonga vojib bo‘ladigan narsalarning birinchisi chiroyli odob axloq bilan xulqlanmoqlikdir Alloh Taolo o‘zining aziz kitobida sevikli Payg‘ambarimiz Muhammad Mustafo Sallollohu alayhi vasallamning go‘zal xulqlarini maqtab shunday dedi:

 

ISLOMDA TUSHGA BO‘LGAN MUNOSABAT

Alloh taolo O‘zining muqaddas kalomi bo‘lmish Qur’oni karimda bandalarning baxt-saodatga erishishlari uchun zarur bo‘lgan barcha narsani bayon etgan. Jumladan, bizdan oldingi ummatlarning qissalari zikr qilingan suralarni nozil qilgan. Ana shunday suralardan biri “Yusuf” surasi bo‘lib, suraning boshidan oxirigacha Yusuf alayhissalom to‘g‘risida so‘z yuritiladi. Ushbu surada Yusuf alayhissalom hayotlarida muhim ahamiyat kasb etgan tushga alohida e’tibor qaratiladi. “Yusuf” surasida voqealar boshlanishi va rivoji, asosan, uyquda ko‘rilgan tushlar bilan bog‘liqdir: Yusuf alayhissalom tushlarida o‘n bitta yulduz, quyosh va oyning o‘ziga sajda qilayotganini ko‘rganlarini bayon qilish bilan boshlanib, o‘sha tush o‘ngda haqiqatga aylanishi bilan tugaydi. Shuningdek, qissadagi burilish nuqtalari ham tushga bog‘liq: Avval Yusuf alayhissalom bilan birga zindonga tashlangan ikki yigitning ko‘rgan tushlari, keyin esa Misr podshohining ko‘rgan tushi.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing