Maqolalar

Nega temirchining martabasi olimnikidan ustun bo‘ldi?

Muhammad Shafe' Usmoniyning bir hikoyasi bor edi. Abdulloh ibn Muborak rahmatullohi alayhi yetuk faqih, muhaddis va Allohning do‘sti edi. Alloh taolo u kishiga baland martaba ato qilgan edi. Vafot topganida bir kishi tushida u zotni ko‘rdi va: «Alloh sizga qanday muomala qildi?» deb so‘radi.

 

O‘zini salafiy deb nomlab olgan bilan suhbat

-Men, salafiyman!

-Ha, sen avvalgi uch asr vakillaridanmisan? Yoshing ham 1400 da a, shundaymi?

-Yo‘q, men boshqa narsani nazarda tutyapman.

-Sen salafiy deganda salaflarni emas, ularning tutgan yo‘llarini aytmoqchimisan?

 

Mamlakatimizda davlat va din munosabatlari

O‘zbekiston mustaqillikka erishgan ilk yillaridan diniy sohaga o‘zbek xalqining milliy ma'naviyatining ajralmas qismi sifatida alohida e'tibor qaratildi. Shu nuqtai nazardan, O‘zbekistonda davlat va din munosabatlari quyidagi tamoyillar asosida olib borilmokda:

dindorlarning diniy tuyg‘ularini hurmat qilish;

diniy e'tiqodlarni fuqarolarning yoki ular uyushmalarining xususiy ishi deb tan olish;

diniy qarashlarga amal qiluvchi fuqarolarning ham, ularga amal qilmaydigan fuqarolarning ham hukuqlarini teng kafolatlash hamda ularni ta'qib qilishga yӱl qo‘ymaslik;

ma'naviy tiklanish, umuminsoniy axloqiy qadriyatlarni qaror toptirish ishida turli diniy uyushmalarning imkoniyatlaridan foydalanish uchun ular bilan muloqot qilish yӱllarini izlash zarurati;

dindan buzg‘unchilik maqsadlarida foydalanishga yӱl ko‘ymaslikni e'tirof etish.

Mustaqillik yillarida dinning huquqiy davlat, fuqarolik jamiyatida tutadigan o‘rni va mavqei aniq belgilanib, bu sohada mustahkam qonunchilik poydevori yaratildi. Jumladan, O‘zbekiston Respublikasi Konstitusiyasida "diniy tashkilotlar va birlashmalar davlatdan ajratilgan hamda qonun oldida tengdirlar",degan demokratik tamoyil mustahkamlab qo‘yilgan. Fuqarolar millati, irqi va dinidan kat'i nazar, teng huquqli ekanligi belgilanib, ularning vijdon erkinligi, urf-odatlari, milliy an'analari hurmat qilinishi kafolatlangan. Ushbu konstitusiyaviy qoida 1998 yil 1 may kuni qabul qilingan yangi tahrirdagi “Vijdon erkinligi va diniy tashkilotlar tӱg‘risida” gi qonunning 5-moddasida ham o‘z ifodasini topgan. Qonunda tarixiy, madaniy, ijtimoiy omillarni hisobga olingan holda davlat va diniy tashkilotlar orasidagi munosabatlar belgilangan. Unga ko‘ra, O‘zbekiston Respublikasida din davlatdan ajratilgan. Hech bir dinga yoki diniy e'tiqodga boshqalariga nisbatan biron-bir imtiyoz yoki cheklashlar belgilanishiga yo‘l qo‘yilmaydi. Davlat turli dinlarga e'tiqod qiluvchi va ularga e'tiqod qilmaydigan fuqarolar, har xil e'tiqodlarga mansub diniy , tashkilotlar o‘rtasida o‘zaro murosa va hurmat o‘rnatilishiga ko‘maklashadi va eksteremizm asosida diniy munosabatlarni keskinlashtirilishiga, turli konfessiyalar o‘rtasida adovatni avj oldirishga qaratilgan xatti-harakatlarga yo‘l qo‘ymaydi. Muayyan dinga e'tiqod qiluvchilarni boshqasiga kiritishga qaratilgan prozelitizm va missionerlik faoliyati qonunan man etiladi.

Z.Eshonqulov- O‘MI Samarqand viloyat vakili (manbalar asosida)

 

Tejamkorlik-xasislik emas

Qadim-qadimdan xalqimiz tomonidan asrlar osha e'zozlab kelgan milliy va diniy qadriyatlar o‘ziga xos turfa xil urf odatlar, udumlar va marosimlar ijtimoiy-manaviy hayotimizning ajralmas qismi bo‘lib qolgan. Afsuslar bo‘lsinki, keyingi vaqtlarda shunday go‘zal marosim, tadbirlarimiz o‘z-o‘zini ko‘z-ko‘z  qilish, dabdabavozlik, isrofgarchilik hamda ortiqcha bidatlarni namoyish etish maydoniga aylandi.

 

Dunyoga kelishga hozirlanayotgan chaqaloq Tangri taolodan so‘radi!

Rivoyat qilishlaricha, dunyoga kelishga hozirlanayotgan chaqaloq Tangri taolodan so‘radi: Ey Allohim, meni dunyoga keltirishing haqida aytishdi. Ammo u yerda qanday yashayman, hali juda kichik va kuchsiz bo‘lsam?

 

Jamoat Al-Muslimin (Tashkilot g‘oyalari)

Harkatning asosiy g‘oyasi gunohi kabira (katta gunoh) qilib, tavba qilmagan kishi,  jamoaning talimotlari yetib borgan bo‘lsa-yu, uni qabul qilmagan insonni “takfir”da ayblash hiboblanadi. Yani, ular o‘z g‘oyalariga qo‘shilmagan musulmonlarni imonsizlikda ayblashadi. Shuningdek, iddaolariga ko‘ra, ijmo, qiyos, maslahat al-mursala, istehson kabi shariy manbalardan hukm olgan kishi ham kofir, mushrik sanaladi.

 

O‘limga tayyor turing

O‘limingiz oldidan: Mening tanamga nima bo‘lar ekan?,‒ deb qayg‘urmang... Odamlar kerakli ishlarni qiladilar: Kiyimlaringizni yechadilar... Yuvadilar... Kafanlaydilar...

 

Xarajati yengil nikoh barakalidir

 Muqaddas dinimiz kishilarni bir-birlariga mehr-oqibatli bo‘lishga, begonalarga ham yaxshi muomala qilishga hamda xayru ehson ulashishga buyuradi.

 

Allohdan qo‘rqib to‘kilgan yoshlar

Hazrati Ashraf Ali Tahanoviy rahmatullohi alayh qachonki duo qilsalar va ko‘zlaridan yosh oqsa, uni yuzlariga surtib olar edilar. Bir kuni talabalari: “Hazrat! Siz nega bunday qilasiz?” deb so‘rashdi.

 

Jamoat Al-Muslimin (Tashkilot nomi va asoschisi va yuzaga kelish tarixi)

 “Jamoat al-muslimin” (arab.-Musulmonlar jamoasi) Misrdagi diniy-ekstremistik tashkilot “at-Takfir val-hijra” nomi bilan ham mashhur.

 

OTA-ONANING HAQLARI

Dinimiz amr etgan vazifalardan biri – farzand tarbiyasidir. Ota-onalar o‘z avlodlari tarbiyasiga jiddiy ahamiyat berishlari va har qanday sharoitda ham buning uchun vaqt topishlari lozim.Yoshlarning noto‘g‘ri yo‘lga kirib qolishiga, yomon axloqli bo‘lishiga avvalo ota-ona sababchi bo‘ladi.

 

Hizbut-tahrir al-Islomiy (Harakatga munosabat).

Buyuk Britanyaning bir qator shaharlari, Frankfurt-na-Mayne (Germaniya), Istambul (Turkiya), Laknau (Hindiston), Jidda (Saudiya Arabistoni), Quddus (Falastin), Kuala-Luvpur (Malayziya) va Jakarta (Indoniziya)da “Hizbut-tahrir” markazlari faoliyat olib borgan.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing