Долзарб мавзу

AL-JOMI' AS-SAHIHDA FITNALAR MASALASINING YORITILISHI (2-maqola)

Imom Buxoriy hazratlarining “al-Jome' as-sahih” asaridagi “Fitnalar” kitobining ikkinchi bobida 7052- raqam bilan kelgan hadisi sharifda musulmon kishi fitnalarga duch kelanda nima qilmoq kerakligi aniq va ravshan bayon qilingan:

Abdulloh ibn Mas'ud rivoyat qiladilar: “Rasululloh (sallallohu alayhi vasallam) bizga qarata: “Men vafot qilganimdan keyin asara (Mol-dunyo to‘plab manmanlik qilmoq)ning hamda o‘zlaringiz nafratlanadigan boshqa ishlarning guvohi bo‘lasizlar,” – dedilar. Sahobalar: Yo Rasululloh, bizga nima deb amr qilasiz? U zot: “Amirlaringizning farmoishlariga itoat etinglar va Alloh taolo oldidagi burchingizni bajo keltiringlar!” – dedilar”.

Hadisning umumiy ma'nosi:

 

AL-JOMI' AS-SAHIHDA FITNALAR MASALASINING YORITILISHI (1-maqola)

Ma'lumki, din ezgulik va barcha yaxshiliklar manbai hisoblanadi. Darhkaqiqat, islom dini jamiyatni ma'lum bir tartibga solish va  insoniyatning hayotini go‘zallashtirish uchun nozil qilingandir. Ammo, sof islomiy e'tiqodni noto‘g‘ri talqin qilish yoki ba'zi bir siyosiy kuchlarning o‘z manfaatlari yo‘lida dindan foydalanish oqibatida musulmonlar orasida turli fitnalarni kelib chiqishi tarixda ham hozirda ham mavjud bo‘lgan ko‘z yumib bo‘lmas holatdir. Agar biror jamiyatning ma'lum makonida bir fitna boshlansa-yu, u jamiyatning oqil insonlari johillarini unga aralashib qolishdan to‘sib qola bilmasa, u fitna kengayib jamiyatdagi oqilni ham johilni ham, solihni ham fojirni ham o‘z domiga tortadi. Jamiyatda buzg‘unchilik ko‘paysa, yaxshi-yomon birdek jazolanadi. Agar hech kim zolimning qo‘lini zulmdan to‘xtatmasa, Allohning balosi hammaga yog‘iladi. “Payg‘ambarning amriga xilof ish qiladigan kimsalar o‘zlariga biron fitna-kulfat yetib qolishidan yoki alamli azob yetib qolishidan hazir (ehtiyot) bo‘lsinlar”. (Nur surasi, 63-oyat).

 

Mazhab bizga nega kerak?

Alloh taologa hamdu sanolar, payg‘ambarimiz Muhammad mustafo sallollohu alayhi vasallamga, u zotning oila ahllariga hamda bizlarga shariat hukmlarini to‘g‘ri tushuntirib, unga to‘g‘ri amal qilish yo‘llarini ko‘rsatib bergan mazhabboshi imomlarimizga salavotu salomlarimiz bo‘lsin.

 

“Shahidlik” niqobidagi qotillik

Istiqlol sharofati bilan yurtimizda diniy va milliy qadriyatlarimiz qayta tiklandi. Diyorimiz musulmonlarining asriy orzu-umidlari ro‘yobga chiqa boshladi. Natijada, manaviyatimiz tobora yuksalib boryapti. Mamlakatimiz moddiy va ma'naviy jihatdan kun sayin taraqqiy etayotir. Lekin, afsus, bu ne'matlardan foydalanib, shukr o‘rniga noshukrlik qiladigan, g‘animlarimiz nog‘arasiga o‘ynaydigan, o‘z yurtiga tosh otadigan nabakorlar ham yo‘q emas. Ayniqsa, chet ellarda bo‘lgani kabi, bizning mamlakatimizda ham turli ekstremistik, buzg‘unchi aqidaparast va mutaassib oqimlarning botil aqidalariga ergashib zalolatga ketgan gumrohlar ham borligi kishini ranjitadi. Erta bahorda yerdan bodrab chiqadigan qo‘ziqorindek paydo bo‘lib, so‘ng sarobdek so‘nib yo‘k bo‘lib ketayotgan yangi-yangi oqimlarga bir nazar tashlasangiz, ularning ildizlari, asoslari va g‘oyalari uzoq tarixdagi xorijiylar, murjiiylar, shia va mo‘tazila kabi buzg‘unchi toifalar bilan hamohang ekanini tushunasiz.

 

JAHOLATGA QARSHI MA'RIFAT (Islom dini nomidan olib borilgan jinoyatlarga raddiya)

Shariatimizda shunday so‘zlar borki, u so‘zlar aslida muqaddas tuyg‘ularni anglatadi. Lekin hozirgi kunda adashgan firqa va guruhlar ayni shunday muqaddas tuyg‘ularni anglatadigan, mo‘min-musulmonlar uchun qadr-qimmatli bo‘lgan so‘zlardan o‘zlarining g‘arazli maqsad va niyatlarini amalga oshirishda foydalanishlari achinarli holdir.

 

Islom - zo‘rovonlikka qarshi

Alloh taolo insonni yaratar ekan, O‘ziga ibodat qilish barobarida yer yuzini odob qilish vazifasini topshirgan. Islom ta'limotidagi asosiy da'vat - insonlarni tinchlik va xotirjamlikka chaqirish, yer yuzida osoyishta hayot o‘rnatish, kishilarni bir-biriga mehr – muruvvatli bo‘lishga, dini, millati, irqidan qat'iy nazar o‘zaro bag‘ri kenglikka chorlaydi.

 

HAR KECHADA VOQEA SURASINI O‘QISH

Hofiz ibn Asokir Abdulloh ibn Mas'ud haqida shunday rivoyat qiladi: “Abdulloh ibn Ma'sud vafot etishi arafasida betob bo‘lib qoldi. Usmon ibn Affon uning ziyoratiga kelib: “Nimadan shikoyating bor?” deb so‘radi. Ibn Ma'sud: “Gunohlarimdan”, dedi. Usmon ibn Affon: “Nimani xohlaysan?” deb so‘radi. Ibn Ma'sud: “Rabbimning rahmatini”, dedi. Usmon ibn Affon: “Senga tabib buyuraymi?” dedi.

 

TASAVVUF VA ZAMONAVIY TARIQATCHILIK

Tasavvuf islom olamining ijtimoiy-falsafiy, axloqiy-madaniy, ma'naviy-ma'rifiy hayotida katta ta'sirga ega bo‘lgan diniy-irfoniy ta'limot bo‘lib, IX–X asrlardan boshlab musulmon jamiyati orasida keng yoyila boshlagan.

 

Jaholatga qarshi ma'rifat – dinning asl mohiyatlaridan biri

Prezidentimiz tomonidan 2018 yil 16 aprelda qabul qilingan «Diniy-ma'rifiy soha faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida»gi farmonda ma'rifatparvarlik, bag‘rikenglik, mehr-muruvvat, bunyodkorlik kabi ezgu fazilatlar va qadriyatlarimizni keng targ‘ib qilish, jamiyatda ijtimoiy-ma'naviy muhit barqarorligini ta'minlashda diniy-ma'rifiy soha vakillarining o‘rni va ishtirokini oshirish hamda 2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasiga muvofiq bir qator vazifalar belgilab berildi.

 

Yoshlarimiz oldidagi burchimiz

Allohning o‘zi yaratgan bandalariga bergan ne'matlari nihoyatda ko‘p. Bu ne'matlarni sanab adog‘iga yetib bo‘lmaydi. Shudardan biri tinchlik-osoyishtalik, xotirjam yashashdir. Busiz hayotning zavqi, fayzi yo‘q. Allohning inoyati istiqlol sharofati tufayli xalqimiz mana shunday osuda yashamoqda. Lekin, biz kundalik radio, televideniya, internet saytlari  yoki ijtimoiy tarmoqlarda tarqatilayotgan xabarlarda jahonning ko‘pgina davlat va mamlakatlarida notinchlik, buzg‘unchilik, tabiiy ofatlar sodir bo‘layotganiga guvoh bo‘lmoqdamiz. Albatta, qabih ishlar, qo‘poruvchilik sodir etilayotgan joylarda xalq qiynalmoqda. Uy-joyidan vatanidan jido bo‘lib, og‘ir ahvolda kun kechirayotir.

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing