Maqolalar

Javrabga mas'h tortish

Mug‘iyra raziyallohu anhudan rivoyat qilinadi: “ Rasululloh sallallohu alayhi va sallam tahorat qildilar va ikki javroblariga hamda kavushlariga mas'h tortdilar”. Sunan egalari sahih sanad ila rivoyat qilishgan.
Bugungi kunda bu hadis ko‘p tortishuvlarga sabab bo‘lmoqda. Ko‘pchilik javrabni haqiqiy nima ekanligini bilmasdan go‘yoki javrab bu paypoq, demak paypoqga mas'h tortsa bo‘lar ekan deb gumon qilishyapti, hatto ba'zilar bunga fatvo ham berishyapti.
Ushbu hadisdagi “javrob” nima ekanini ulamolarimiz uzoq tahlil va bayon qilganlar.
Shavkoniy: Mahsi yumshoq oshlangan teridan qilinadi. Choriq uning ustidan kiyiladi. Javrob esa choriqdan ham katta bo‘ladi” deganlar.

 

Tarix guvoh bo‘lgan buyuk hukm

Mahkama. Kotib yigit qo‘mondonni chaqirdi. Qo‘mondon bosh kohin bilan birga qozining oldiga kirdi.

Qozi: «Ha, samarqandlik, da'voying nima?»

Bosh kohin: «Qo‘mondoningiz bizni bosib oldi, Islomga chaqirib, biz o‘z ishimizni o‘ylab olishimiz uchun muhlat bermadi».

Qozi qo‘mondonga qarab dedi: «Bunga nima deysan, ey qo‘mondon?»

 

Islom bag‘rikenglik dinidir

Shukrlar bo‘lsinki, bugun yurtimizdagi o‘ttiz to‘rt milliondan ziyodni tashkil etayotgan xalqimiz tinchlik, osoyishtalikda hayot kechirmoqda. Albatta buning asosiy negizi millatlararo totuvlik, dinlararo  bag‘rikenglikka borib tutashadi. Bir yuz o‘ttizdan ziyod millat va elat vakillari ahil inoqlqlikda, shu yurtning ertasi uchun kamarbasta bo‘lib yashayotganligi har birimizning ko‘zimizlarimizni quvnatmoqda.

 

“Qaniydi, aqlni ishlatsalar”…

«Arsh avval yo‘q edi, keyin Alloh taolo uni yaratdi. Ayrim bid'atchilar «Rahmon Zot arshga istivo qildi» degan oyati karimada kelgan «istivo»dan «haqiqiy ko‘tarilish» nazarda tutilmoqda deb aytishadi. Holbuki bilmaydilarki, ularning shunday degan so‘zlari (va e'tiqodlari)dan ma'bud (ibodat qilinadigan) Zot Arshni yaratib unga «istivo» qilishdan oldin Arsh ostiga bo‘lganini ifodalaydi».

Shayx Nizol Ibrohim Oli-Roshiy hafizahulloh

 

Fotima binti Molik.

Imom Molik rohimahullohning Fotima ismli qizlari bor edi. U imomning «Muvatto» nomli hadis to‘plamlarini yoddan bilar edi. Shogirdlar imom Molikka «Muvatto»ni yoddan o‘qib berishayotgan paytda Fotima eshikning ortida o‘tirar, agar u eshikni taqillatsa imom Molik shogirdlarining xato qilganini shundan bilar edilar.

Imom Molikning Muhammad ismli o‘g‘illari bo‘lib u kabutar boqishga qiziqar edi. Imom ilmni unga suydirish uchun barcha ishni qildilar ammo foydasi bo‘lmadi. Bir kuni imom o‘g‘illarini kabutarning ortidan yugurib yurganini ko‘rib qizlariga ishora qilib dedilar:

 

Muqaddas islom dinini niqob qilmang!

Muqaddas dinimiz ezgulik dini bo‘lgan Islom dini kishilarni tinchlik va barqarorlikka,

 o‘zaro birlik va hamjihatlikka, bag‘rikenglikka, millatlararo totuvlikka targ‘ib qiladi. 

Biroq bugungi kunda muqaddas dinimizdan o‘zlarining manfur va g‘arazli maqsadlarni amalga oshirish yo‘lida foydalanish hollari ham avj olib borayotganini afsus bilan qayd etish lozim. Din niqobi ostidagi ekstremizm va terrorizmning global tahdidga aylangani ham shunday xulosaga kelishiga imkonini beradi. Bu jarayonning eng xatarli jihati muqaddas islom dinni siyosiylashtirish vositasida hokimiyatga intilish, dindan insonlar orasiga nifoq solish, fitnalar chiqarish, qo‘poruvchilik ishlarini amalga oshirish va g‘arazli manfaatlarni ruyobga chiqarishda foydalanishga urinishlarda namoyon bo‘lmoqda.Tarixdan ma'lumki, Markaziy Osiyo mintaqasi islom ilmlari, ma'rifati va madaniyati rivoj topgan markazlardan biri sifatida asrlar davomida musulmon madaniyati rivojiga beqiyos hissa qo‘shib kelmoqda. Bu esa turli buzg‘unchi turli radikal oqimlar, guruhlar va to‘dalar o‘zlarining ekstremistik vayronkor g‘oyalarini mintaqamiz aholisi ongiga singdirish maqsadida intilayotgani tasodif emasligini ko‘rsatadi va bundan ogoh bo‘lishimizga undaydi. Xususan, turli yovuz niyatli ekstremistlar tomonidan ishlab chiqilgan va ilgari surilgan vayronkor va nafratli “g‘oyalar” bugungi zamonaviy voqelikda o‘zidan dahshatli vayronagarchilik qoldirib, mudhish qiyofasini namoyish etmoqda.

 

ALLOH RAHMLILARGA RAHM QILADI!

Nabiy alayhis salomning qizlari Zaynab roziyollohu anho o‘g‘ilchasi jon berayotganini aytib Rasululloh sallollohu alayhi va sallamni chaqirtirdi. Rasululloh sallollohu alayhi va sallam unga: "Olgan narsasi ham, bergani ham Allohniki. Uning nazdida barcha narsaning o‘lchab qo‘yilgan muhlati bor. Sabr qil, Allohdan savob umid qil!", deb odam yubordilar.
Qizlari Zaynab Allohning nomi bilan qasam ichib Rasululloh sallollohu alayhi va sallamni yana chaqirtirib odam yubordi. Rasululloh sallollohu alayhi va sallam bir qancha sahobalar bilan Zaynabning oldiga bordilar. Ular orasida Sa'd ibn Uboda, Muoz ibn Jabal, Ubay ibn Ka'b, Zayd ibn Sobit roziyollohu anhumlar bor edi.

 

ALLOH TAOLOGA MAKON TAYIN QILISH AQIYDADA ADASHISHDIR!

Aqidatut-Tahoviyada, "U Zot chegaralardan, nihoyalardan, arkonlardan, a'zo va asboblardan oliydir. U Zotni boshqa paydo bo‘lgan narsalarga o‘xshab, olti taraf o‘ray olmas." deyilgan.
"U Zot chegaralardan oliydir", ya'ni Alloh taolo Uni birortasi o‘z chegarasi bilan ihota qilishidan oliy
ekani ta'kidlanmoqda. Chunki U Zot O‘z maxluqotlaridan ajralib turadi, ulardan tamoman o‘zgachadir.

 

ISLOMDA DINIDA OTA-ONAGA YAXSHILIK QILISH

Muborak dinimiz bo‘lmish Islom dini Odam bolasini, insoniyatni faqatgina yaxshilik qilish, shirinsuxan bo‘lish, birovni og‘irini yenil qilish, yetimni boshini silash, kanbag‘alga yordam berish, silai rahm qilmoq, qo‘shniga ozor bermaslik kabi juda ko‘plab-ko‘plab yaxshi ishlarni qilishga buyuradi.

 

“Fiqhul akbar” sanadi:

Bismillahir Rohmanir Rohim

“Fiqhul akbar” sanadi:

 

JIHOD NIKOHI - HAROM

Ahli sunna val jamoa faqihlarining ittifoqiga ko‘ra “Jihod nikohi” deb nom olgan nikoh turi mavjud emas. Kofirlarning jihodi esa biron xil nikoh turini joiz qila olmaydi. Olimlar nazdida mashhur so‘z shuki, ayollarni mut'a qilish – hatto ahli sunnat val jamoadan tashqari bo‘lgan firqalar nazdida joiz bo‘lsa ham – nikoh qilish degani emas. Fatvo olimlari mut'ani nikoh deb bilmaydi. Biz ham nikoh hukmlarini mut'a uchun tegishli deb bilmaymiz. Mut'a uchun o‘ziga xos holat mavjudki, Islom shariatining biron-bir qoidasi uni muvofiq yoki munosib deb bilmaydi. Garchi ko‘pchilik mut'aga nikoh turi, deb murojaat etsada, bu ma'no majoziydir. Sababi u Islomdan oldingi johiliyat unsurlaridan biri bo‘lib, birov o‘z istagini qondirishiga “mut'a” deyilgan. Musulmonlarning g‘azot muddati cho‘zilgach mut'aning joiz bo‘lishiga majbur bo‘lindi. Chunki yolg‘izlik qiyin bo‘lgach ba'zi sahobalar o‘zlarini axta qilishgacha bordilar. Payg‘ambar sollallohu alayhi vassalam axta qilishdan qaytardilar va urush davrida ayollarni mut'a qilish vahiyga muvofiq ravishda ruxsat berdilar. Shundan keyin vahiyning muvofiqligi bilan mut'a nikohi harom, deb vorid bo‘ldi. Uning harom ekanligiga shariatda qat'iy va mutavotir hujjatlar mavjud.

 

UYALMASANG ISTAGAN ISHINGNI QILAVER!

Qa'nabiy yoshligida juda bebosh, aroqxo‘r kishi bo‘lgan edi. Bir kuni aroqxonaga borib aroq ichish uchun ulfatlarini kutib o‘tirganida eshak minib olgan bir kishini ko‘rib qoladi. Uning atrofida juda ko‘p insonlar bo‘lib, atrofidagilar unga "imom" deb murojaat qilayotgan edi.
Bu holat Qa'nabiyning e'tiborini tortdi. U odamlarni yorib o‘tib eshak mingan kishining oldiga yetib bordi. Qa'nabiy eshakning jilovidan ushlab uni minib olgan kishiga dedi:

 
 
 
O‘qish uchun ushbu tugmani bosing